Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

Αριστερό & Δεξιό Μέρος του Εγκεφάλου μας (Ημισφαίριο):

Τα κύματα Βήτα πηγάζουν από το αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου, ενώ τα κύματα Άλφα, Θήτα και Δέλτα από πηγάζουν από το δεξιό ημισφαίριο.

Το αριστερό ημισφαίριο ελέγχει το δεξιό μέρος του σώματος ενώ το δεξιό ημισφαίριο το αριστερό. Το ημισφαίριο που ανταποκρίνεται συχνότερα και αποτελεσματικότερα στα ερεθίσματα ονομάζεται κυρίαρχο ημισφαίριο

Τα άτομα που έχουν κυρίαρχο ημισφαίριο το δεξί, ανήκουν στους οπτικούς τύπους και μαθαίνουν καλύτερα με εικόνες. Μπορούμε να τους αναγνωρίσουμε από τον τρόπο που δίνουν και παίρνουν πληροφορίες. Όταν δίνουν τις σκιαγραφούν σε ένα χαρτί και όταν παίρνουν, θέλουν να τις διαβάσουν. Λειτουργούν περισσότερο συναισθηματικά για αυτό γίνονται και παρορμητικά.

Τα άτομα που έχουν κυρίαρχο ημισφαίριο το αριστερό, μαθαίνουν μέσα από το άκουσμα και λέγονται ακουστικοί τύποι. Προτιμούν αν πάρουν τις πληροφορίες προφορικά. Αντιλαμβάνονται την πραγματικότητα ακολουθώντας την πορεία από το μερικό στο ολικό. Λειτουργούν περισσότερο λογικά και για αυτό δεν εκφράζουν συναίσθημα, τα λέμε «λογικά».

Το αριστερό μέρος του εγκεφάλου χειρίζεται τις ακόλουθες δραστηριότητες:

Λογική
Αριθμούς
Λέξεις
Ανάλυση
Αλληλουχία
Γραμματικότητα

Το δεξί μέρος του εγκφάλου, χρησιμοποιείται για τα ακόλουθα:

Ρυθμό
Χρώματα
Φαντασία
Όνειρα
Διαστάσεις
Μουσική

Αν κάποιος έχει συνηθίσει να χρησιμοποιεί το ένα μέρος του μυαλού του, για παράδειγμα το αριστερό και άρα το δεξί μέρος είναι πιο αδύνατο σε σχέση με το άλλο, καταφέρει να διεγείρει και να χρησιμοποιεί το αδύνατο μέρος, σε αρμονική συνεργασία με το άλλο μέρος, τότε το τελικό αποτέλεσμα θα είναι μια τρομερή αύξηση των δυνατοτήτων και της αποτελεσματικότητας του μυαλού.

Αυτό είναι μια απόδειξη του γεγονότος, ότι αν κάποιος που είναι καλός στα Μαθηματικά και στην ανάλυση στοιχείων (άρα χρησιμοποιεί το αριστερό μέρος του μυαλού περισσότερο), καταφέρει να αναπτύξει και το δεξί μέρος του μυαλού με ασκήσεις που αναφέρονται περισσότερο στο δεξί μέρος (όπως να κάνει μαθήματα χορού, ή να ασχοληθεί με τη ζωγραφική), τότε το τελικό αποτέλεσμα δε θα είναι απλά δύο συν δύο ίσον τέσσερα, αλλά "2+2= 22" και ακόμη περισσότερα. Οι δυνατότητές του θα αυξηθούν κατακόρυφα με γεωμετρική πρόοδο.

Αν τώρα σκεφτούμε τα μαθήματα που κάνουμε στα σχολεία μας θα βρούμε ότι τις περισσότερες φορές καλλιεργούμε το αριστερό μέρος του μυαλού μας.( π.χ. Μαθηματικά, Ελληνικά, Ιστορία, Οικονομικά, Φυσική, Χημεία, κ.λ.π.). Πολύ λίγες είναι οι ώρες που αφιερώνουμε για τη βελτίωση του δεξιού μέρους του μυαλού μας. (Ζωγραφική, Μουσική, και ρυθμός). Αυτό φυσικά στηρίζεται και στην αντίληψη που δυστυχώς έχει επικρατήσει, ότι αν κάποιος δεν είναι καλός στα Μαθηματικά, Φυσική, Ελληνικά, κ.λ.π., αλλά είναι καλός στη μουσική και στη ζωγραφική, δεν είναι έξυπνος και δεν έχει ικανότητες.

Θα πρέπει λοιπόν να δοθεί μια ισορροπημένη ανάπτυξη του μυαλού με την κατάλληλη διέγερση, όχι μόνο του αριστερού μέρους του εγκεφάλου αλλά και του δεξιού μέρους. Είναι καλό να ενθαρρύνουμε οτιδήποτε έχει σχέση με το ρυθμό, τη ζωγραφική, τη μουσική και τη διέγερση της φαντασίας μας. Αυτό μακροπρόθεσμα θα έχει ευεργετικά αποτελέσματα στη σωστή ανάπτυξη και βελτίωση της αντίληψης για τα πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας.

ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ

1. Λογική

2. Αριθμοί

3. Λέξεις

4. Ανάλυση

5. Γραμμικότητα

ΔΕΞΙ ΜΕΡΟΣ

1. Ρυθμός

2. Χρώματα

3. Φαντασία

4. Μουσική

5. Όνειρα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου