Τετάρτη 20 Απριλίου 2011

ΑΠΟ ΜΙΑ ΦΙΛΗ...

Είμαι ο εαυτός μου. Το σύμπαν προβάλλεται και αποκαλύπτεται στη συνειδητότητά μου. Αισθάνομαι ότι όλα περιστρέφονται γύρω από μένα. Όταν ήμουν παιδί πίστευα ότι όλα γίνονται έτσι όπως γίνονται για μένα. Μετά που κατάλαβα ότι τίποτε δεν γίνεται έτσι όπως γίνεται για μένα ήθελα να αλλάξω όλα όσα γίνονται για να τα κάνω να είναι έτσι όπως εγώ θα ήθελα. Τώρα που κατάλαβα ότι όσο και αν προσπαθώ δεν πρόκειται να τα κάνω όπως θέλω, μαθαίνω να τα δέχομαι έτσι όπως είναι χωρίς να προσπαθώ οπωσδήποτε να τα αλλάξω. Όλοι οι τρόποι με τους οποίους αντιμετώπιζα κάθε φορά αυτό που γίνεται ήταν σωστοί. Όχι γιατί ήταν οι καλύτεροι αλλά γιατί ήταν οι μόνοι δυνατοί. Ήταν όμως απαραίτητο να κάνω όλες αυτές τις αλλαγές στον τρόπο αντιμετώπισης της πραγματικότητας και ίσως στο μέλλον (αν ζήσω κι άλλο) να συναντήσω (να ενεργήσω και να πάθω) και άλλες αλλαγές.
Αυτό που κατάλαβα με τις φτωχές και τραυματισμένες δυνατότητές μου είναι ότι δεν είμαι το κέντρο του κόσμου. Ίσως υπάρχει κάποιο κέντρο γύρω από το οποίο όλα περιστρέφονται ίσως δεν υπάρχει. Τα χρόνια που πέρασαν μου έδειξαν ότι το σύμπαν, η ροή των πραγμάτων και η πορεία του κόσμου δεν με υπακούν αλλά και ούτε και με παίρνουν σοβαρά υπόψη τους. Μαθαίνω να είμαι ασήμαντος. Συνειδητοποιώ σιγά-σιγά πως σε αυτή την οδύσσεια είμαι ο κανένας. Βιώνοντας τη μηδαμινότητά μου ελευθερώνομαι από μάταιες φιλοδοξίες, κουφές προσδοκίες και ψεύτικους οραματισμούς. Συνειδητοποιώ ότι αυτή η συναίσθηση της ελαχιστότητας και της αδυναμίας μου είναι μια σημαντική πηγή δύναμης και νοήματος.

Δεν αποζητώ την τελειότητα. Δεν αποζητώ τίποτα. Απλά παίζω και τυχαίνει να παίζω πάντοτε τέλεια αφού οι ατέλειές μου είναι αναπόσπαστο κομμάτι της τελειότητας. Όταν πετυχαίνω γελάω και όταν αποτυγχάνω κλαίω. Θα μπορούσα όμως να κλάψω με την επιτυχία και να γελάσω με την αποτυχία. Γνωρίζω πως κατά βάθος πρόκειται για παιχνίδι. Δεν ξεχνώ ότι δεν υπάρχει τίποτα πολύ σημαντικό.
Όταν περπατάω χορεύω. Όταν κλείνω μια επαγγελματική συμφωνία γελάω. Όταν προσέχω είναι παιχνίδι. Όταν ακολουθώ τους κανόνες είναι παιχνίδι. Όταν σπάζω τους κανόνες είναι παιχνίδι. Όταν κάνω έρωτα είναι παιχνίδι, όταν συμμετέχω σε μια κηδεία είναι παιχνίδι.
Χορεύω τραγουδώντας πάνω από τα κύματα της εγκοσμιότητας. Παραδίδομαι χαμογελώντας σε αυτό που τώρα γίνεται. Αντλώ τη χαρά μου από την κίνηση. Είμαι χορευτής. Ναι, τώρα ξέρω ποιος είμαι. Είμαι παίχτης.
Σίγουρα κάτι τέτοιο δεν είναι αλήθεια αλλά μπορώ να το πιστεύω.

Το κέντρο είναι έξω από μένα. Εαυτός μου είναι όλο αυτό που Είναι. Εαυτός μου είναι το σύμπαν και οι άλλοι. Ζω για τον κόσμο. Δίνομαι στους άλλους. Χαρίζω τον εαυτό μου στους άλλους. Δεν το κάνω επειδή είμαι καλός άνθρωπος, δεν το κάνω επειδή είναι χρέος μου, επιθυμία ή ανάγκη. Το κάνω γιατί δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Το βάρος που βλέπω να σηκώνουν όσοι κουβαλούν ακόμη τον εαυτό τους στις πλάτες τους με προκαλεί να τους βοηθήσω. Είναι η αγάπη, που ζω ως ελευθερία από την οδύνη του εγωκεντρισμού, που λειτουργεί την προσφορά του εαυτού μου στους άλλους. Δεν είμαι εγώ που εκφράζω την αγάπη, δεν είμαι εγώ που αγαπώ. Η αγάπη που ζει μέσα μου αγαπά. Η αγάπη που με έχει και με ζει, ξεχειλίζει από μέσα μου, χωρίς να προσπαθώ. Δεν πρόκειται για δεοντολογία αλλά για φυσιολογία. Η δύναμη που δεν είμαι εγώ αλλά ξεχειλίζει από μέσα μου προσφέρεται με φυσικό τρόπο στους άλλους. Η δύναμη της αγάπης δωρίζεται άνευ όρων παντού, πάντοτε.
Δεν είμαι εγώ ο διάκονος. Το πνεύμα διακονεί. Δεν είμαι εγώ που αναπνέω το πνεύμα πνέει μέσα μου, δεν είμαι εγώ που προσεύχομαι το πνεύμα προσεύχεται μέσα μου. Δεν είμαι εγώ που μιλάω, το πνεύμα μιλάει μέσα από μένα. Δεν είμαι εγώ που ζω, το πνεύμα ζει μέσα μου.

του Νικήτα Καυκιού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου